Обрати школу:

Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба»

 

Програма з української літератури
для учнів недільних шкіл
 
Емма Андієвська
 
 
 
"Казка про яян"
 
1. Який образ найперше нам зустрічається в «Казці про яян»?
2. У яких ще літературних творах Вам зустрічався образ пастуха? 
3. Пригадайте, чи наявний цей образ у Біблії? Порівняйте Біблійний образ Пастиря та образ пастуха – назвіть спільні й відмінні риси.
4. Зверніть увагу: коли трапилася пригода, яка є організаційним елементом сюжету казки, пастух шукав загублену козу, яка відбилася від решти стада. Поміркуйте над образами пастуха й кози. Проведіть паралелі з Біблією. Назвіть принципові відмінності.
5. Чому жителі казкової країни називалися яянами?
6. Поміркуйте, чому той, хто чує тільки своє «я», не чує і не розуміє інших?
7. Коли брама країни яян відчинялася? Поясніть символічне значення цього моменту.
8. Яким чином старець зміг дістатися брами міста?
9. Що він сказав, щоб брама відчинилася? Що трапилося?
10. Чому брама відчинилася після сказаних старцем слів?
11. Пригадайте Біблійну притчу про розслабленого. Провідіть паралелі з «Казкою про яян»: відшукайте причину, чому розслаблений та старець не могли потрапити до потрібного їм місця?
12. Яка, на Ваш погляд, ідея казки?
13. Як Ви вважаєте, чому автор обрала саме жанр казки для втілення цієї ідеї?
 
 
 
«Говорюща риба»
 
1. Чим головний персонаж, говорюча риба, відрізнялася від інших риб?
2. Як ставилися до неї риби?
3. Чому, на Вашу думку, те, що риба була балакучою, «порушувало гідність риб’ячу»? Наведіть фактичні та символічні аргументи.
4. Що трапилося з говорющою рибою після присуду її співмешканців?
5. Який друг з’явився в Риби?
6. Якою була дружба рибалки й риби? Чим вона Вас здивувала?
7. Куди вирушила риба?
8. Що трапилося з нею, коли вона прийшла на подвір’я рибалки?
9. Чому дружина рибалки не чула Рибу? Що вона зробила?
10. Як поставився рибалка до того, що відбулося?
11. Якими були стосунки рибалки з дружиною?
12. Чому ніхто не вірив, що риба говорить? 
13. Яка риса була притаманна рибалці, завдяки якій він чув, що говорила риба і якою він відрізнявся від свого оточення?
14. Чому консервна бляшанка висловлює думку, що їй шкода жінки?
15. А кого шкода Вам? Чому?
16. Поміркуйте, що означає діалог консервної банки з шакалом. Яка риса творчості Емми Андієвської наявна в цьому художньому елементі?
17. Поміркуйте над фразою: «Кожен мусить раніше чи пізніше померти». Яка її роль у цьому тексті? Яка її роль у житті християнина й кожної людини?
18. Прокоментуйте те, що смажені риби всі однакові - в контексті казки та у ракурсі нашого життя.
 
 
 
ЧИТАТИ ТЕКСТИ КАЗОК
 
 
Автор уроку - викладач недільної школи "Чадо" 
Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря м. Києва
Бойко Ольга
 

Версія для друку

© 2011-2024 Дитяча недільна школа "Чадо"
Розробка © 2011-2024 Юрій Зінькевич
Дизайн © 2011 Анна Рибак