Обрати школу:

Малювання. Урок 1. Храм

 

[phpBB Debug] PHP Warning: in file /home/chado-bozhe.com.ua/html/page.php on line 149: filesize(): stat failed for lessons/malyuvannya.-urok-1.-hram/709/malyuvannya.-urok-1.pps

Презентація: malyuvannya.-urok-1.pps (0 кБ) 

Тема заняття: «Культова архітектура. Малювання храму»

Мета:
  • навчальна – ознайомити дітей із видами та жанрами образотворчого мистецтва, зокрема із культовою архітуктурою, засвоїти форми церков, ознайомити з правилами побудови і послідовності виконання культової споруди, а саме церкви, дати визначення перспективі та її видам;
  • виховна – прищепити любов до мистецтва, до прекрасного, терпіння та акуратність під час виконання роботи;
  • розвиваюча – розвинути моторику руки, художньо-образне мислення,  відчуття перспективи.
Обладнання:

аркуш А4 паперу, простий олівець, кольорові олівці, фарби, наочний матеріал, та ін.

Девіз заняття: Ми – художники, митці
Ми – таланти і творці!

Хід заняття

І. Організаційна частина.

Ознайомлення з темою заняття та метою, якої повинні досягнути протягом заняття.

  1. Актуалізація опорних знань, умінь і навиків.
  • Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
  • Як ви думаєте, будівництво та архітектура — це одне й те са­ме, чи ні?
  • То що ж таке архітектура? (мистецтво створення споруд, які формують про­сторове середовище для життя і діяльності людини).

ІІ. Основна частина.

  1. Вступна розповідь з елементами бесіди.                                                                                

Як ви всі добре знаєте, образотворче мистецтво – це мистецтво відображення того, що ми бачимо, чи того, що ми уявляємо, за допомогою певних матеріалів: олівців, фарб і т.д.

Є 5 видів образотворчого мистецтва:

  • архітектура;
  • скульптура;
  • живопис;
  • рисунок;
  • декоративно-прикладне мистецтво.

(Перегляд наочного матеріалу з коментарями вчителя)

Сьогодні основним видом образотворчого мистецтва, про який ми будемо розмовляти, є архітектура.

Один відомий архітектор ХХ ст. говорив так про архітектуру:

«Ви використовуєте як будівельний матеріал камінь, дерево або бетон, ви зводите з ньо­го будинки або палаци. Це є будівництво. Та раптом ви зворушили моє серце, і мені стало добре. Я в захопленні вигукую: «Як гарно!» Це вже - архітектура».

За призначенням архітектуру поділяють на громадську, культову, промислову, житлову. Кожен з цих видів будівель допомагає людям комфортно жити, працювати та відпочивати у природному середовищі. У таких спорудах є всі елементи архітектури, які ви можете побачити в стилях різних епох.

Громадські будівлі – школи, магазини, лікарні, музеї, театри, кінотеатри, банки, вокзали; вони призначені для масового перебування людей.

Культові споруди – церкви, костьоли, каплиці. Для цих цілей будують великі будинки, здатні вмістити велику кількість людей, а своєю архітектурною виразністю створити душевний стан тим, хто молиться.

Виробничі будівлі промислових підприємств, що називаються часто промисловими будівлями, - фабрики, заводи - призначені для організації процесу виготовлення тієї або іншої промислової продукції за допомогою відповідних знарядь виробництва.

Житлові будинки, дачні споруди, котеджі - це архітектура багатотисячних житлових комплексів та індивідуальних помешкань. Сучасні житлові будівлі мають кілька кімнат та комфортні умови для проживання людей.

Але сьогодні ми з вами звернемо особливу увагу на культову архітектуру.

Кожна церква може бути різної форми:

  • у формі ковчега, тобто чотирикутна;
  • у вигляді круга (так як коло не має ні початку, ні кінця, так і церква - вічна);
  • у формі хреста Христового;
  • у вигляді зірки.

Також кожна церква може мати різну кількість куполів.

  • А що таке купол? (це те, чим увінчується кожен храм, він може бути різної форми: грушоподібним, у формі дзвону та ін. ). Куполів на храмі може бути: 1, 3, 5, 7, 9, і т.д.
  • Купол як ми знаємо завжди увінчується хрестом.

(Перегляд наочного матеріалу)

Щоб правильно намалювати храм треба знати перспективу. Перспектива – в перекладі з латинської мови означає «ясно бачу», тобто це певні лінії, за допомогою яких ми можемо правильно намалювати храм. Зазвичай перспектива має дві точки сходу, до яких ідуть усі лінії.

ІІІ. Практична робота.

  1. Поетапне виконання роботи вчителем.

І-й етап. Визначаємо загальну висоту і ширину нашого храму, композиційно його розміщуємо.

ІІ-й етап. Зображаємо наш храм за допомогою геометричних фігур: стіни - квадрат чи чотирикутник, дахову частину у вигляді трикутника, і купол у формі кола.

ІІІ-й етап. Виходячи з геометричного зображення нашого храму, вимальовуємо його, стираючи допоміжні лінії, і надаючи характерних ознак храму: вікна, двері та ін.

IV-й етап. Конкретизуємо наш малюнок, все детально вимальовуючи олівцем.

V-й етап. Починаємо вводити колір, закладаючи площини одним кольором, тим самим "розкидаємо" кольори по певних фрагментах малюнка, тобто визначаємо, що якого кольору буде.

VI-й етап. І на завершальному етапі вирисовуємо наш малюнок, конкретизуємо і уточнюємо всі деталі, притаманні храму.  

  1. Практична діяльність учнів.

ІV. Підсумок заняття.

  1. Аналіз та оцінювання робіт.
  2. Закріплення набутих знань, умінь і навичок:
    • Якої форми бувають храми-церкви?
    • Що таке купол, і якої форми вони бувають?

Автор уроку - викладач Недільної школи "Чадо"
Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря м.Києва,
студент Київської Православної Богословської Академії УПЦ КП
Альмес Степан

Версія для друку

© 2011-2024 Дитяча недільна школа "Чадо"
Розробка © 2011-2024 Юрій Зінькевич
Дизайн © 2011 Анна Рибак