Обрати школу:

Василь Симоненко. "Цар Плаксій та Лоскотон"

 

Програма з української літератури
для учнів недільних шкіл

Василь Симоненко

Питання до тексту:

1. Про яку країну розповідається? Хто у ній жив?                        
2. Яким був цар Плаксій?
3. Хто такий дядько Лоскотон?
4. Чому його заарештували?
5. Як він звільнився? Що зробив після цього?
6. Як закінчилося життя царя Плаксія?
 
 
Християнський погляд
(питання для дітей і батьків, вчителів)
 
1. Протиставте героїв: цар Плаксій та дядько Лоскотон. Чим відрізняються їхні способи життя?
2. Чи хотіли би ви жити в країні Сльозолий? Чому?
3. Довідка*
Цей твір за жанром – казка. Казки бувають народними (складені та поширені серед людей тексти, автори яких невідомі) та літературними (написані певним автором). Останні, як правило, є алегоричними (їх сюжет є несправжнім, вони символічно передають особливості якихось подій, явищ, осіб, про які автор говорить не прямо, а приховано).
 
Поміркуймо:
 
 
Подумаймо, що хотів показати в цій казці Василь Симоненко.
 
Підказка* : точно знати авторський задум неможливо, якщо не існує коментарів самого письменника або ж когось із наближених до нього людей. Тому спробуємо розглянути алегоричний зміст казки через такі три ракурси:
 
а). Загальнолюдські цінності. Як краще поводитися з іншими: приносити їм радість чи примушувати плакати? (підтвердіть цитатами з казки)
 
б). Сучасність Василя Симоненка, суспільство, держава.
- Яку країну може зображувати поет?
- Чому нею управляє Плаксій?
- Що вам відомо про життя в Україні в 60-ті роки ХХ ст., коли жив В. Симоненко?
- Порівняйте цю ситуацію з країною Сльозолий.
- Кого уособлює цар Плаксій, а кого – Лоскотон?
- Чим подібний дядько Лоскотон до поета?
 
в). Християнське світовідчуття:
- Чому справжній християнин завжди радіє?
- Яка може бути причина плачу християнина?
- Чи може людина радіти чужим сльозам?
- Як потрібно ставитися до тих, хто плаче?
- Продовжіть слова «Блаженні ті, що плачуть…»
  Звідки вони взяті? Що вони означають?
- Прокоментуйте рядки з твору:
«Цар любив, як плачуть діти,
Бо любив їх сльози пити».
Як вони сприймаються з християнського погляду? Як ми реагуємо на сльози дітей?
- Чому, на вашу думку, кінцівка твору є такою?
 
Підказка* Пов’яжіть свою відповідь з:
1. жанром казки;
2. подією воскресіння Господа нашого Ісуса Христа.
 
4. Що для Вас є радість? Запишіть 10 асоціацій з цим словом.
 
 
5. Для роздумів
    Святі отці помітили, що слово «радуйся» зустрічається в євангелії 365 разів. Із чим асоціюється у Вас ця цифра? Тому святі отці і наголошують, що Святе Письмо закликає нас радіти щодня. Чи це справді необхідно? Чому? Чи потрібно людині радіти? Як можна радіти, коли обставини довкола сумні?
 
Автор уроку - викладач недільної школи "Чадо"
Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря м. Києва
Бойко Ольга
 

 

Версія для друку

© 2011-2024 Дитяча недільна школа "Чадо"
Розробка © 2011-2024 Юрій Зінькевич
Дизайн © 2011 Анна Рибак