Обрати школу:

Малювання. Урок 2. Янгол

 

[phpBB Debug] PHP Warning: in file /home/chado-bozhe.com.ua/html/page.php on line 149: filesize(): stat failed for lessons/malyuvannya.-urok-2.-yangol/791/malyuvannya.-urok-2.pps

Презентація: malyuvannya.-urok-2.pps (0 кБ) 

Тема заняття: «Графіка, як вид образотворчого мистецтва.

Малювання янгола»

Мета:
  • навчальна – навчити дітей розрізняти графіку від інших видів образотворчого мистецтва, розкрити основні особливості графічного малюнка, ознайомити з пропорціями і співвідношеннями малювання постаті людини;;
  • виховна – прищепити любов до мистецтва, до прекрасного, терпіння та акуратність під час виконання роботи;
  • розвиваюча – розвинути моторику руки, художньо-образне мислення,  художнє бачення.
Обладнання:

аркуш А4 паперу, простий олівець, кольорові олівці, наочний матеріал, та ін

Девіз заняття: Ми – художники, митці
Ми – таланти і творці!

Хід заняття

І. Організаційна частина.

Ознайомлення з темою заняття та метою, якої повинні досягнути протягом заняття.

1. Актуалізація опорних знань, умінь і навиків.

  • Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
  • Я ви думаєте, чим відрізняється графіка від інших видів образотворчого мистецтва?
  • Що ж таке графіка? І які особливості її виконання?

ІІ. Основна частина.

1. Вступна розповідь з елементами бесіди.  

Отже, графіка – це вид образотворчого мистецтва, твори якого виконані на площині ( папір, полотно, стіна ), за допомогою графічних матеріалів, і використанні не більше п’яти кольорів. 

А які графічні матеріали ви знаєте? ( олівці, фломастери, крейда, пастель, вугілля та ін ).

Як, ми згадували уже минулого заняття, що крім видів образотворчого мистецтва є ще жанри ( це батальний, анімалістичний, портретний, пейзаж та багато інших ), сьогодні ми більш розглянемо до портретного, оскільки портретний жанр включає в себе зображення постаті людини.

(Перегляд наочного матеріалу з коментарями вчителя )

Сьогодні ми будемо зображати чи малювати ангела.

А як ви думаєте ангел це людина? ( це не людина, оскільки він не має такого тіла, як людина, але він ззовні зображається і дуже схожий на людину, тому що йому притаманні всі характерні ознаки людини а це: голова, тулуб, ноги і руки ).           

Тому давайте поговоримо про ангелів.

Я?нгол (а?нгел, а?нгол) — в християнській релігії: надприродня істота, посередник між Богом і людьми, виконує волю Бога. Ми знаємо, що є добрі ангели і злі ангели.

Яка історія розповідає нам про утворення чи становлення злого ангела? Чи спочатку він був злим?

 Всі ми знаємо, що добрі янголи служать Богові й людям (наприклад, янгол-охоронець), злі янголи (диявол, сатана), які збунтувалися проти Бога, схиляють людей до гріха.

Великою і характерною особливістю під час зображення ангела є те, що йому характерні крила.                                      

Також ми всі знаємо, що є різні чини ангельські, зокрема їх є дев’ять. У своєму коментарі «Правила святих апостолів» св. Григорій Богослов (нар. бл.394) пише, що існують дев'ять янгольських чинів: янголи, архангели, престоли, панування, початку, сили, сяйва, сходження й сили розумні (розуміння).

Часто ми зустрічаємо ангелів, яких малювали видатні мистці свого часу: «Янгол золоте волосся», «Янгол з кадилом» Михайла Врубеля, янголи на «Трійці» Андрія Рубльова та янголи Фра Анжеліко.

 (Перегляд наочного матеріалу )

Якщо ми з вами говорили, про портретний жанр, то потрібно сказати, що саму постать можна зображати так:

Тільки голову;

Погруддя;

Постать в повний зріст.

Сьогодні ми постараємось намалювати погруддя ангела.

Щоб правильно намалювати ангела нам потрібно знати пропорції зображення постаті людини, оскільки ми вже згадували, що ззовні ангел схожий на людину.

Отже, під час зображення голови вона повинна бути не завеликою і не замалою по відношенню до тулуба, коли ми зображаємо постіть в повний зріст, то розмір голови, повинен сім разів вміщатися у цілу постать, тоді буде правильно зображена голова, і так ми зможемо визначити і висоту нашої постаті. Руки теж мають свої особливості, вони не можуть бути довшими ніж до коліна, оскільки тоді уже буде спотворення постаті. А ширина плечей, повинна бути такою, щоб голова по ширині поміщалася двічі.

(Перегляд наочного матеріалу з коментарями вчителя )

ІІІ. Практична робота.

1. Поетапне виконання роботи вчителем.

І-й етап. Визначаємо загальну висоту і ширину нашого ангела і не забуваємо про композицію, тобто про розміщення на аркуші паперу.

ІІ-й етап. Наводимо загальні обриси ангела за допомогою кола і овалу     ( коло – це голова, овал – тулуб ).

ІІІ-й етап. Виходячи з геометричного зображення нашого ангела, надаємо характерних особливостей ангела, а це крила, малюємо руки, і в даному випадку наводимо де у нас буде зображатися свічка, яку він тримає у руках.

IV-й етап. Конкретизуємо наш малюнок, все детально вимальовуючи олівцем ( додаємо очі, ніс, волосся, конкретизуємо крила ).

V-й етап. Починаємо вводити колір, спочатку закладаємо найбільшу площину, у нас це одяг нашого ангела, потім крила, лице, руки і інші деталі.

VI-й етап. І на завершальному етапі, вирисовуємо наш малюнок, конкретизуємо і уточнюємо всі деталі притаманні ангелу, особливо прорисовуємо лице, руки і свічку.

2. Практична діяльність учнів.

ІV. Підсумок заняття.

1. Аналіз та оцінювання робіт.

2. Закріплення набутих знань, умінь і навичок.

o   Чим відрізняються ангели від людей?

o   Що таке графіка?

o   Які характерні особливості графіки?

Автор уроку - викладач Недільної школи "Чадо"
Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря м.Києва,
студент Київської Православної Богословської Академії УПЦ КП
Альмес Степан
 
Дитячі малюнки
 
      
 

Версія для друку

© 2011-2024 Дитяча недільна школа "Чадо"
Розробка © 2011-2024 Юрій Зінькевич
Дизайн © 2011 Анна Рибак